Hov Musikkorps
 • Hov Musikkorps    • Forside    • Nyheter    • Konserter og arrangement    • Medlemmer    • Terminliste    • Om oss    • Intern side      • Hjem

Snarveier:
 Logg inn medlem
 Kontakt oss!

Hov Musikkorps

Hov Musikkorps kommer fra Søndre Land og er til tross for sin voksne alder et sprekt og oppegående korps med et høyt aktivitetsnivå. At korps ikke har noen aldersgrense kan vi skrive under på med medlemmer fra 15 til 75 år. Korpsets medlemmer er selvskrevne deltakere på ulike arrangementer i hjemkommunen, og er heller ikke fremmede for å ta turen ut av bygda hvis anledningen byr seg. I løpet av et år spiller korpset et sted mellom 10 til 15 konserter, og repertoaret spenner seg fra svingende dixieland, via klassiske mesterverk, til tradisjonell marsjmusikk i maidagene. Og litt snø i tubaen tar vi med godt humør hvis værgudene ikke spiller helt på lag en tidlig maidag.

Et sikkert vårtegn for korpset er korps-NM i Trondheim. Et flott arrangement hvor Trondheim for en helg fylles opp av glade musikanter. Korpset har de senere årene krabbet oppover i divisjonssystemet, og er for øyeblikket i 2. divisjon. Dette gjør korpset til et av de beste korpsene i Innlandet.

I 2020 ansatte Hov musikkorps sin nye fantastiske dirigent David Morton. Korpset er veldig fornøyd med sin ansettelse og ser frem en innholdsrik og fin sesong!